Κατασκευή eshop: Όσα πρέπει να γνωρίζετε πριν ξεκινήσετε
Ένα θέμα που απασχολεί πολλούς επιχειρηματίες τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα είναι η κατασκευή ενός eshop.
Πρόκειται για μία απαραίτητη επένδυση για κάθε επιχειρηματία που επιθυμεί να απευθυνθεί σε ένα μεγαλύτερο κοινό και να αυξήσει τα έσοδα του.
Σύμφωνα με μία μελέτη της Adobe, η πανδημία επιτάχυνε την κατασκευή και χρήση eshop κατά 4-6 χρόνια. Πολλοί πελάτες προχώρησαν σε ηλεκτρονικές αγορές είτε από ανάγκη ή από περιέργεια.
Οι ανάγκες της σύγχρονης αγοράς είναι όντως διαφορετικές και η σωστή κατασκευή ενός eshop μπορεί να της ικανοποιήσει. Οι πελάτες θέλουν πλέον να ψωνίζουν οποιαδήποτε ώρα της ημέρας χωρίς περιορισμό και χωρίς να επισκέπτονται το φυσικό κατάστημα.
Δική μας δουλειά και προτεραιότητα είναι να σας βοηθήσουμε στη κατασκευή και δημιουργία του δικού σας πετυχημένου eshop. Το δικό σας ηλεκτρονικό κατάστημα θα είναι εξίσου φιλόξενο με το φυσικό. Από εμάς θα έχετε συνεχή προώθηση και υποστήριξη. Βελτιώστε μαζί μας τις πωλήσεις σας και αυξήστε το πελατολόγιο σας. Με περισσότερα από 20 χρόνια εμπειρίας σας παρέχουμε συμβουλευτική για τη κατασκευή eshop σε όλα τα επίπεδα.
Πάμε να δούμε τώρα ό,τι πρέπει να ξέρετε πριν την κατασκευή του δικού σας πετυχημένου eshop:
- Πόσο κοστίζει η κατασκευή eshop;
Σίγουρα είναι η πρώτη απορία που σας ήρθε στο μυαλό. Έχετε αναρωτηθεί ποτέ γιατί μία εταιρεία μπορεί να σας ζητήσει 1.000 και μία άλλη 10.000 ευρώ;
Η απάντηση είναι απλή: η διαφορά στις τιμές που θα ακούσετε για την κατασκευή eshop εξαρτάται από την ποιότητα των παροχών που προσφέρει η εκάστοτε εταιρεία.
Κάθε εταιρεία προκειμένου να εξυπηρετήσει τις δικές σας ανάγκες και να προχωρήσει στην δημιουργία του δικού σας μοναδικού eshop πρέπει πρώτα:
- Να προχωρήσει σε ενδελεχή μελέτη του κλάδου που δραστηριοποιήστε
- Να διαμορφώσει το προφίλ του πελατολογίου σας
- Να αναγνωρίσει και να «διαβάσει» τον ανταγωνισμό
- Να αναλύσει την αγορά
- Να προχωρήσει στην συμβουλευτική καθοδήγηση σας για την προώθηση του νέου eshop σας
- Να εγγυηθεί την σύνδεση με τράπεζες και μεταφορικές εταιρείες
- Να λύσει άμεσα ζητήματα τεχνικής υποστήριξης
Όπως αντιλαμβάνεστε, η κατασκευή ενός πετυχημένου eshop απαιτεί χρόνο και μεγάλη εξειδίκευση.
Σ’ αυτό το πλαίσιο κινούνται και οι τιμές. Καμία εταιρεία που σας εγγυείται αποτέλεσμα σε 5 ημέρες με 1.000 ευρώ θα σας αποφέρει αποτέλεσμα. Η δημιουργία ενός πετυχημένου eshop κοστολογείται γύρω στα 5.000 ευρώ.
- Διαφήμιση και eshop: Ένα ζευγάρι που δύσκολα χωρίζεις
Αφού λοιπόν κοστολογήσατε την κατασκευή του eshop σας και είστε έτοιμοι να το χρησιμοποιήσετε πρέπει να βρείτε έναν τρόπο να σας αποφέρει κέρδη.
Ένα eshop δεν πουλάει δυστυχώς εν μια νυκτί. Χρειάζεται διαφήμιση.
Επενδύστε στην χρήση των social media για να διαφημίσετε το νέο σας eshop και να τραβήξετε πελατεία όλων των ηλικιών.
Μην ξεχάσετε όμως να βάλετε ως προτεραιότητα και την εξυπηρέτηση των πελατών σας. Ένα eshop δεν είναι κατανοητό σε όλους τους καταναλωτές. Μερικοί ενδέχεται να έχουν απορίες.
Προχωρήστε στην πρόσληψη τουλάχιστον ενός ατόμου, ικανό να αναλάβει την διαχείριση του eshop σας. Το συγκεκριμένο πρόσωπο θα πρέπει να:
- Απαντά στα τηλέφωνα και emails
- Να ετοιμάζει τις παραγγελίες
- Να συνεννοείται με τις μεταφορικές
- Να αλλάζει τιμές και προσφορές
- Να ελέγχει ελλείψεις
- Να γνωρίζει πολύ καλά τα προϊόντα που πουλάτε
- Η μεταφορική που θα επιλέξετε για το eshop σας
Κατά την κατασκευή του eshop σας, η μεταφορική εταιρεία με την οποία θα συνεργαστείτε θα αποτελέσει τον μεγαλύτερο σας σύμμαχο.
Θα χρειαστεί να προχωρήσετε σε έρευνα αγοράς στα τοπικά καταστήματα ταχυμεταφορών στην περιοχή σας, ώστε να καταλήξετε σ’ αυτό που σας εξυπηρετεί καλύτερα. Ζητήστε προσφορές και διαπραγματευτείτε έξυπνα.
Χρειάζεται να είστε εξ’ αρχής ξεκάθαροι αναφορικά με το τι θα ισχύει για τις δυσπρόσιτες περιοχές ώστε να γλιτώσετε τα έξοδα και τις παρεξηγήσεις.
Φροντίστε, επίσης, τι θα γίνεται σε περίπτωση μη παραλαβής του δέματος από τον πελάτη. Πολλές μεταφορικές χρεώνουν τις επιχειρήσεις έξτρα την επιστροφή. Με μία καλή έρευνα αγοράς όμως θα βρείτε αυτές που δεν το κάνουν και θα τις προτιμήσετε.
Η επιλογή της σωστής μεταφορικής εταιρείας είναι καθοριστική καθώς πολλοί πελάτες μένουν δυσαρεστημένοι από ένα eshop λόγω της κακής επιλογής ταχυμεταφοράς.
Αν κάποιος πελάτης μείνει ευχαριστημένος από την μεταφορική που συνεργάζεστε τότε οι πιθανότητες να σας επιλέξει ξανά για τις αγορές του ανεβαίνουν κατακόρυφα!
- Δώστε βάση στην τράπεζα που θα επιλέξετε για το eshop σας
Ένας από τους λόγους εγκατάλειψης ενός eshop από τους πελάτες είναι η κακή εντύπωση που τους αφήνει το σύστημα πληρωμής.
Οι απαραίτητοι τρόποι πληρωμής σε ένα eshop είναι οι εξής:
- Πληρωμή με χρεωστική ή πιστωτική κάρτα
- Πληρωμή με αντικαταβολή
- Πληρωμή με τραπεζική κατάθεση
- Πληρωμή με Paypal
- Πληρωμή με Stripe
Όλοι οι παραπάνω τρόποι, εκτός από την κατάθεση σε τράπεζα έχουν προμήθεια επί της πληρωμής. Είναι απαραίτητο να εξετάσετε προσεκτικά τι συμφέρει το δικό σας eshop καλύτερα.
Αναφορικά με την πληρωμή με χρεωστική ή πιστωτική κάρτα, θα πρέπει να επισκεφτείτε την τράπεζα που θέλετε να συνεργαστείτε και να τους ενημερώσετε πως θέλετε να λαμβάνετε πληρωμές online από το eshop σας. Συμπληρώνετε μόνο μία αίτηση και την υπόλοιπη διαδικασία την αναλαμβάνει η τράπεζα σε συνεργασία με την εταιρεία κατασκευής του eshop.
- Ένα eshop στο Skroutz και στο BestPrice είναι πάντα καλύτερο
Αν ψάχνετε έναν τρόπο να γίνετε ανταγωνιστικοί και να προωθήσετε γρηγορότερα τα προϊόντα σας, τότε ίσως θα σας εξυπηρετούσε να βάλετε το eshop σας σε κάποια πλατφόρμα τύπου Skroutz ή BestPrice.
Το Skroutz πρόσφατα άλλαξε την πολιτική χρέωσης του και από πληρωμή με το κλικ το γύρισε σε πληρωμή με προμήθεια επί της πώλησης.
Το ποσοστό αυτής της προμήθειας μπορεί να κινηθεί από 2,5% έως 9% επί του μεικτού ποσού ανάλογα το αντικείμενο σας.
Παράλληλα, χρειάζεται να συνυπολογίσετε το μηνιαίο κόστος προβολής στην πλατφόρμα, περίπου 200 ευρω.
Από την άλλη, το BestPrice λειτουργεί με το μοντέλο χρέωσης ανά κλικ, αλλά δεν έχει την ίδια δημοτικότητα με το Skroutz.
Αν και οι πλατφόρμες αυτές είναι αρκετά ακριβές, οι πιθανότητες να σας επιστραφούν αυτά τα χρήματα από την προώθηση του eshop σας είναι αρκετές!
- Στο eshop σας μιλάτε πολλές γλώσσες!
Αν θέλετε να διευρύνετε το πελατολόγιο σας και εκτός Ελλάδας τότε ίσως να σκεφτείτε την χρήση τουλάχιστον 5 γλωσσών στο eshop σας.
Τι θα πρέπει όμως να απαντήσετε πριν προχωρήσετε σε μία τέτοια επένδυση:
- Μπορείτε να υποστηρίξετε οικονομικά το άνοιγμα σε αγορές του εξωτερικού;
- Μπορείτε να υποστηρίξετε τεχνικά τόσες πολλές γλώσσες στο eshop σας;
- Έχετε προσωπικό που γνωρίζει άριστε τουλάχιστον τα αγγλικά;
- Σε ποιες χώρες θέλετε να απευθυνθείτε;
- Θα έχουν ζήτηση τα προϊόντα σας στο εξωτερικό;
- Προσέξτε την εταιρεία που θα επιλέξετε για την κατασκευή του eshop σας
Πριν επιλέξετε την εταιρεία η οποία θα προχωρήσει στην κατασκευή του eshop σας θα πρέπει να κάνετε ενδελεχή έρευνα.
Πρέπει να σκεφτείτε πως η κατασκευή ενός eshop είναι μία δουλειά που δεν σταματά στην παράδοση του έργου. Εκτός από το να βρείτε μία εταιρεία που σας ταιριάζει αισθητικά και οικονομικά, πρέπει να σκεφτείτε και το μέλλον. Θέλετε κάποιον στο πλευρό σας να σας υποστηρίζει και να σας συμβουλεύει σε όλο το εγχείρημα σας.
- Πώς θα διαχειριστείτε το eshop σας
Μετά από την κατασκευή του eshop έρχεται η διαχείριση του. Και η διαχείριση ενός eshop σίγουρα δεν είναι εύκολη υπόθεση!
Πρέπει να λάβετε υπόψιν σας τα παρακάτω:
- Διαχείριση προϊόντων και αποθέματος
- Διαχείριση και επεξεργασία φωτογραφιών των προϊόντων
- Διαχείριση και αποστολή παραγγελιών
- Διαχείριση πελατών
Θα χρειαστεί δηλαδή να είστε πολύ προσεκτικοί στην επιλογή του προσωπικού που θα στελεχώσει το νέο σας eshop.
Θέλετε κάποιον εξιδεικευμένο που θα μπορεί να σας παρέχει συνεχή υποστήριξη ώστε το eshop σας να αποδώσει τα μέγιστα. Αν και το αναφέραμε νωρίτερα, είναι απαραίτητο να επαναλάβουμε για να κατανοήσετε και εσείς την σημασία του.
- SEO Optimized, ο νέος φίλος του eshop σας
Αφού προχωρήσετε στην κατασκευή του eshop σας θέλετε να ανέβει όσο το δυνατόν υψηλότερα στις αναζητήσεις του Google ώστε να το βλέπουν περισσότεροι πελάτες.
Η εταιρεία που θα αναλάβει την κατασκευή του eshop σας θα πρέπει να είναι γνώστης του συσχετισμού αναζήτησης χρήστη και αποτελεσμάτων. Στην σελίδα θα πρέπει να υπάρχουν ενσωματωμένοι μηχανισμοί που διευκολύνουν τις SEO πρακτικές ώστε να εμφανίζεται το eshop σας στην πρώτη σελίδα της αναζήτησης.
Όλα αυτά μπορεί να σας φαίνονται κινέζικα, όμως το SEO είναι άκρως απαραίτητο για την κατασκευή eshop. Αν έχετε οποιαδήποτε απορία μην διστάσετε να μας ρωτήσετε.
- Βάλτε στο eshop σας την δική σας προσωπική πινελιά!
Ωραίες όλες οι τεχνικές λεπτομέρειες και τα τρικ, αλλά χωρίς την δική σας προσωπική πινελιά, το eshop σας δεν θα είναι τόσο πετυχημένο, όσο περιμένετε.
Εφαρμόστε ηλεκτρονικά όσα σας έκαναν να ξεχωρίσετε στο φυσικό σας κατάστημα και τότε το αποτέλεσμα είναι εγγυημένο!
Η κατασκευή eshop σίγουρα δεν είναι εύκολη υπόθεση. Θα χρειαστεί κόπο και χρόνο για φτάσετε στον στόχο σας. Όμως μην ξεχνάτε, πως αν μας επιλέξετε να σας βοηθήσουμε, θα έχετε εγγυημένο αποτέλεσμα και επιτυχία!